BrandSense helpt je bij een heldere positionering, het creëren van een 100% BRAND-beleving en het aantrekken van betrokken stakeholders. Altijd vooroplopend met nieuwe methoden en technieken, waarbij we optimaal gebruik maken van de zintuigen: use your senses!

Ervaar als klant onze bijzondere methode de Sense Storm® om kernwaarden, look & feel en tone of voice te onthullen en verder te ontwikkelen. Zie hieronder voor meer unieke vormen om te komen tot een 100% Brand.

Methoden & Aanpak

Begin met het eindpunt voor ogen! In deze fase wordt de basis gelegd voor de ‘nieuwe’ organisatie. Hierbij ligt de nadruk op de bezieling van het merk. Gebaseerd op de Golden Circle van Simon Sinek worden de Why en de How van de organisatie bepaald. Deze bezieling wordt ervaren met de eigen organisatie, (eind)klante, leveranciers en met ‘gouden ganzen’. Een bijzondere sessie waarbij gebruik wordt gemaakt van in- & out listening, droominterviews en voting.

Resultaat
Geconcentreerde essentie – de WHY- van de organisatie, team of merk.
Collectieve mindset bij de deelnemers waaronder de medewerkers, (eind) klanten, leveranciers en andere partners.

Investering: 3.500 euro

De Sense Storm® is de aangewezen methode om de HOW te onthullen. Het doet een beroep op onze zintuigen en daarmee op ons onbewuste. Doordat medewerkers, klanten, partners en ‚wilde ganzen’ (onbevangen deelnemers) samenwerken maken we gebruik van het collectieve geheugen. En omdat we werken met ons associatieve vermogen en het combineren met ons slimme onbewuste, zijn de resultaten verassend, to-the-point en verhelderend.

Resultaat
Unieke kernwaarden, look & feel, tone of voice, merkbelofte, kernconcept, gewenste archetype en merkpersoonlijkheid.

Investering: 7.500 euro (12 personen)
Inclusief: intake, sessie (ontwerp), onze locatie, materialen, opmaak visuele & tekstuele Brand Presentatie.

Bij grotere groepen wordt de prijs in overleg overeengekomen.
direct mailen
Wat zijn de onderscheidende elementen van de organisatie? Door een zogeheten Walk of Senses® door een inspirerende stad vertalen we de vastgestelde WHY en kernwaarden naar het hoe te vertalen naar People, Products en Places. Daarmee geven we concreet vorm en betekenis aan de 15 belevingselementen. Denk hierbij onder andere aan een corporate geur, geluidslogo, icoongebruik en gedrag.

Zelf beleven door naar buiten te gaan en te zien wat beleving doet.

Resultaat
Inzicht krijgen in de vertaling van de WHY en HOW naar concrete ideeën voor implementatie voor People, Products en Places.
BrandWorld met daarin de beschreven en verbeelde vijftien belevingselementen

Investering: 4.500 euro

Een road map geeft een beeld van de situatie op het startmoment, van de ambities en de weg die kan worden afgelegd om de gestelde ambities te realiseren. De roadmap fungeert als kompas en vormt samen met het BrandBook de basis om te komen tot de gewenste merkbeleving. De roadmap is op conceptueel niveau geschreven als een reisdocument.

Welke weg gaan we afleggen en welke stappen zijn nodig om te komen tot de gewenste situatie?

Resultaat
De roadmap geeft richting aan de keuzes en besluiten maar ook de mogelijke uitdagingen tijdens de reis.

Onder begeleiding van een storyteller/ visualizer komen we tot het verhaal van de organisatie, team of merk.

Resultaat
Storyboard (z/w of full colour, met of zonder voice over)
Elevator pitch in tekst
Elke medewerker vertelt een eenduidig verhaal met een herkenbare boodschap

Hardcover BrandBook waarin de merkpropositie in beeld en tekst wordt toegelicht. Deze is uitermate geschikt om te delen met klanten en leveranciers
Heeft nagenoeg dezelfde inhoud als het BrandBook maar is uitgevoerd in de vorm van een magazine. Deze wordt veelal voor interne verspreiding gebruikt.
Zakformaat uitvoering van het BrandBook waarbij alleen de highlights zijn opgenomen. Kan zelfs volledig gepersonaliseerd worden.
Powerpoint van de uitkomsten en aanbevelingen in beeld en tekst. Kan geschikt gemaakt worden voor in- of extern gebruik.
Audio visuele weergave van de uitkomsten, voornamelijk geschikt voor intern gebruik. Op verzoek ook voor extern gebruik te maken.
Ter afsluiting van een positioneringstraject, start en vieren van de implementatie van de nieuwe positionering.

Kort cyclische projecten met een duidelijke kop en staart, om de merk essentie en positionering toepasbaar te maken voor je eigen specifieke situatie.

BrandSense zorgt altijd voor beleving en prikkeling van de zintuigen in al haar sessies. Dit maakt het niet alleen leuker, maar zorgt er ook voor dat de opgedane inzichten langer en beter blijven hangen in onze hersenen.