IQI

Herpositionering

IQI

Kernvraag: herpositionering IQI

Kernwaarden:
Exceptional
Partner driven
Exploring
Rock-solid

Resultaat:
Unieke kernwaarden, merkpersoonlijkheid, merkbelofte, look & feel
Elevator pitch supplier & customer
Happy Workplace guidelines

Transfer Solutions

Herpositionering

Transfer Solutions

Kernvraag: aanscherpen kernwaarden

Kernwaarden:
Oprecht in contact
Kundig
Maatschappelijk bezield
Duurzaam vernieuwend

Resultaat
Unieke kernwaarden, merkpersoonlijkheid,
merkbelofte, look & feel
Briefing look & feel voor Graphic designer
Why – How – What incl. beschrijving

Kamphuis Berghuizen

Opfrissen kernwaarden en huisstijl

Kamphuis Berghuizen

Kernvraag: refresh identiteit en imago

Kernwaarden:
Daadkrachtig
Vakkundig
Beetje anders
Teamspirit

Resultaat:
Unieke kernwaarden,
merkpersoonlijkheid,
merkbelofte, look & feel
Nieuw logo, beeldbank en huisstijl

Romeins erfgoed Nijmegen

De beleving van Romeins erfgoed

Romeins erfgoed Nijmegen

Kernvraag Gemeente Nijmegen: Hoe zou Romeins erfgoed Nijmegen beleefd moeten worden?

Kernwaarden:
Tijdloos
Verleidelijk
Werelds
Robuust

Resultaat:
Boekje met daarin kaders voor beleving Romeins Nijmegen. De kracht van de kernwaarden en de Story geven heldere input voor het te ontwikkelen Masterplan.

Twycis

Crafting Ingenious Software

Twycis

Kernvraag: gewenste identiteit en imago start-up

Kernwaarden:
Team-up
Ingenieus
In-control
Hoogwaardig

Resultaat:
Unieke kernwaarden, merkpersoonlijkheid, merkbelofte, look & feel.
Nieuwe naam ‘Twycis’ staat voor ‘Together with you crafting ingenious solutions’
Huisstijl passend bij de kernwaarden.

Ultimate Software

Ultimate Maritime Logistics

Ultimate Software

Kernvraag: refresh identiteit en imago

Kernwaarden:
Toegewijd
In control
Excelleren
Inventief

Resultaat:
Unieke kernwaarden, merkpersoonlijkheid, merkbelofte, look & feel
Briefing look & feel voor Graphic designer

Waardepropositie design

BrandBook

Abet Laminati

Empowering surroundings

Abet Laminati

Kernvraag: Abet als organisatie wakker kussen en het de glans van weleer teruggeven

Gewenste Kernwaarden:
Hartelijk
Verbeeldend,
Vooruitstrevend
Vakkundig

Belangrijkste resultaat:
Een nieuw, maar ook hernieuwd, organisatiebewustzijn intern en extern.

Door de betrokkenheid van de leveranciers in het traject, kwam er meer ruimte voor de dialoog. Financieel vertaalde dit zich direct door in een enorme omzetgroei.

Selecta

Van koffiemachine naar Koffiebeleving

Selecta

Kernvraag:Hoe krijgen we weer een verfrissende corporate identity?

Gewenste kernwaarden:
Meesterschap
Duurzaam ondernemend
Bezield
SENSationeel

Belangrijkste resultaat:
Van koffieautomaten leverancier naar leverancier van koffiebeleving

Door de shift van koffieautomatenleverancier naar experts in koffiebeleving, heeft Selecta in het eerste kwartaal daarna net zoveel nieuw business gegenereerd als het hele jaar daarvoor. Zie: Selecta.com

Tech Data Nederland

Eenvoud verbindt

Tech Data Nederland

Kernvraag: in kaart brengen van het gewenste toekomstbeeld van medewerkers, klanten en vendoren.

Gewenste kernwaarden:
Surprisingly SMART
Assertive Guide
Personal Touch
Will to win

Belangrijkste resultaat:
Gedeelde richting en energie terug in de organisatie

Naast een mooie doorvertaling van de Corporate Values naar voelbare waarden, is er door de betrokkenheid van zowel de interne als de externe deelnemers aan de Sense Storm® een boost gegeven aan de energie bij de medewerkers.

Interfood BV

The global dairy expert & solutions network

Interfood BV

Kernvraag: Imago van Interfood als spottrader naar strategische partner

Gewenste Kernwaarden:
Team up – Family & Synergy
Local Flavour – Globally aligned
Entrepreneurial-Spot on
Dairy expert – Trustworthy

Belangrijkste resultaat:
Team up niet alleen intern maar ook met klanten, leveranciers en distributeurs wereldwijd.

Business wise vertaalde dit zich direct door het implementeren van succesvolle product marktcombinaties.

European Credit Partners

Vermogen om te groeien

European credit Partners

Kernvraag: Creëren en implementeren gewenste positionering 

ECP van de toekomst

Gewenste kernwaarden:
Echt in contact- Serious Fun
Inventief doen- Vindingrijk & Daadkrachtig
Voorspelbaar- Vakkundige kwaliteit
Volhardend- Whatever it takes

Belangrijkste resultaat:
De Why van ECP ‘Vermogen om te groeien’, met de merkbelofte ‘Whatever it takes’.

Bewustzijn dat ECP ondernemers 100% helpt. Ook als het moeilijk wordt, werkt ECP daadkrachtig en vastberaden door, om samen te bouwen aan financieel gezonde en solide ondernemingen.

Meron

Global quality guide 
in the world of wine

Meron

Kernvraag: Creëren gewenste positionering, look & feel 

Meron van de toekomst

Gewenste kernwaarden:
Vakkundig- Geeft kwaliteitszekerheid
Bevlogen- Aanstekelijk & klantgedreven
Vernieuwend- Voorsprong door technieken
Magisch realistisch- Balans realiteit en magie wijnwereld

Belangrijkste resultaat:
Bewustzijn dat Meron in Nederland het toonbeeld van een compleet wijninstituut is voor de hele keten. Met haar internationaal collectief wijngeheugen ziet Meron kans om wereldwijd als refentie lab te fungeren. Daarnaast is er een brug gemaakt tussen wat in het laboratorium wordt gevonden en 
hoe Meron het qua beleving aan de klant presenteert.

Fynch

Good get better

Fynch

Kernvraag: een nieuwe en onderscheidende positionering tussen alle Change, Coaching en persoonlijke- en leiderschap-ontwikkelbedrijven in Nederland

Gewenste kernwaarden:
Onconventioneel
Intrinsieke kracht
Grensverruimend
Koningsklasse

Belangrijkste resultaat:
Vier waarden die onderscheidend zijn en die duidelijk richting geven aan de huidige en toekomstige ontwikkelingen. Fynch staat voor find your inch en is de nieuwe naam geworden voor Triple Inch.

Een duidelijk en vol zintuiglijk handvat, dat elke dag gebruikt wordt, dat zowel extern als intern richting geeft aan ons bedrijf

Veilige Haven

Doorbreken van de cirkel van geweld

Veilige Haven

Kernvraag: opzetten start up in de zorg

Gewenste Kernwaarden:
Beschermend
Stoutmoedige gids
Innemend
Organisch verbinden
Open-minded professional

Belangrijkste resultaat:
De ingrediënten om de inhoud van de Veilige Haven te gaan ‘ontwerpen’ en de mogelijkheden die aanwezig zijn om een goede PR-campagne op te zetten.

Als je bedenkt dat dit pas de derde bijeenkomst is en als je dan ziet hoe we ‘meters maken’ . De belangrijke mensen die we nu aan boord hebben en het commitment dat we hebben en nu nog steeds ervaren.

Bauhaus ArtITech

Ontzorgen van de CIO

Bauhaus ArtITech

Kernvraag: Positioneren van nieuw organisatie concept in de IT

Kernwaarden:
Charmant leiderschap
Stoutmoedig
Scherpzinnig
Echt in contact

Resultaat:
Unieke propositie inclusief naam, complete huisstijl en marketingconcepten.

De kracht van de kernwaarden geven heel duidelijk ons onderscheidend vermogen weer, waardoor ze in iedere presentatie letterlijk worden getoond en genoemd.

Nyna Communicatie

Communicatie voor wooncorporaties

Nyna Communicatie

Kernvraag: toetsen van de huidige kernwaarden, aansluiting positionering bij wens van de klant.

Gewenste kernwaarden:
Loyaal
Doortastend
Inspirerend

Resultaat: kernwaarden zijn met name doorvertaald in houding en gedrag – ‘van belofte naar bewijsvoering’

De kernwaarden zijn de kapstok waar alles aan opgehangen wordt. Het is niet voor niets dat onze freelancers eerst onze kernwaarden onderschrijven, voordat ze zich kunnen aansluiten bij Nyna.

AM, Projectontwikkelaar

Professor Schoemaker Plantage, Delft

AM, Projectontwikkelaar

Kernvraag: onthullen kernwaarden van de nieuwe Delftse wijk ‘Professor Schoemaker Plantage’.

Gewenste kernwaarden:
Ontdekken- Organisch creëren
Buurgenootschap- Eenheid in diversiteit
Esthetisch- Tijdloze schoonheid
Stadse oase- Instant stilte

Belangrijkste resultaat:
Een heldere gebiedsidentiteit met een duidelijk onderscheidend vermogen in de markt. Kernwaarden waarin toekomstige bewoners, gebruikers en stakeholders van de wijk zich in herkennen. Daarnaast handvatten voor de creatieve briefing aan onder andere project architect, stedenbouwkundig architect en gebiedscommunicatie bureau.

Amvest, Projectontwikkelaar

Lisserbroek

Amvest, Projectontwikkelaar

Kernvraag: creëer in opdracht van het Driehoeksoverleg een heldere gebiedsidentiteit voor het Lisserbroek van de toekomst.

Gewenste kernwaarden:
Uitnodigend- Een thuis voor jong & oud
Onbezorgd leven- Ontspannen & blij
Natuurlijk verbonden- Decor van het dorp
Markante twist- Nieuwe smaak met behoud van eigenheid

Belangrijkste resultaat:
Samen met een vertegenwoordiging van de dorpsbewoners, grondeigenaren en de Gemeente Haarlemmermeer unieke kernwaarden en ambities voor het toekomstige Lisserbroek overeengekomen, deze vormt de leidraad voor de toekomstige planontwikkelingen in Lisserbroek.

Bijzonder Laren

Ondernemers stijlgids

Bijzonder Laren

Kernvraag: creëer een heldere ondernemersidentiteit van de toekomst die door Larense ondernemers, hun gasten en andere stakeholders begrepen wordt en een duidelijk onderscheidend vermogen heeft, zowel in Laren als ook buiten Laren.

Gewenste kernwaarden:
Verleiden- De kunst van het verleiden
Mondain- Little Paris
Erfverantwoordelijk- Duurzaam erfgoed
Gastvrij- Uitnodigend & gezellig

Belangrijkste resultaat:
De bijzondere waarden laten een unieke combinatie zien die je bij geen enkel dorp in Nederland zal tegenkomen. Een combinatie die een magische aantrekkingskracht lijkt te hebben. Concrete ideeën voor implementatie om de Laren voor bedrijven/kantoren, winkels en horeca te laten leven.

Dokterszorg Friesland

Hart voor Huisartsenzorg

Dokterszorg Friesland

Kernvraag: samen met de Friese huisartsen visie- ontwikkeling en branding voor Dokterszorg Friesland neerzetten.

Gewenste waarden:
Solide
Explorerend
Toegewijd
Oplossingsgericht

Belangrijkste resultaat:
‘Hart voor huisartsenzorg’ is wat Dokterszorg Friesland drijft. Hoe? Door samen met huisartsen en ketenpartners moderne diensten te ontwikkelen die huisartsen ontzorgen. Zo kunnen huisartsen onbelemmerd en professioneel hun patiënten helpen. Zie: dokterszorg.nl