Beleving is niet rationeel. Mensen worden beter bereikt door wat ze raakt. Dat gaat dus verder dan iets lezen of horen. Gebiedsbeleving is een unieke aanpak om de (toekomstige) identiteit van een gebied samen met (toekomstige) bewoners, ondernemers en professionals te bepalen.

Door o.a. onze samenwerking met Nyna Communicatie te Rotterdam hebben we het afgelopen jaar een behoorlijk aantal wooncorporaties ondersteund bij hun identiteit & imago. Hierdoor zijn de kernwaarden voor wooncorporaties inmiddels uitgebreid met woorden als: uitnodigend, erfverantwoordelijk, bruggenbouwer, integere partner, sfeervol, etc.

Door toevoeging van belevingselementen aan identiteit & imago krijgt de klant, consument en/of bewoner een eenduidig idee en gevoel bij een organisatie, merk, wijk of gebied. Belevingselementen zijn o.a.: beeld, geluid, smaak, vorm, gedrag, gevoel, service, tradities, iconen, etc.

belevingsbol-brandworld (1)

 

Waar onze bewuste beleving zich meestal concentreert op beeld en geluid, negeren we veelal de potentie van geur, smaak en gevoel. Uit neurologisch onderzoek is gebleken dat geur voor 60% bepalend is in ons beslismoment. Klinkt vreemd? Verbeeld je de situatie dat je naast iemand zit die een penetrante zweetlucht om zich heen heeft. Hoeveel onthoud je op dat moment nog van wat de persoon in kwestie zegt? Waarschijnlijk zijn de hersenen vooral bezig met “hoe kom ik hier zo snel mogelijk weg?”

De identiteit &  imago sessie van Studio Beer (vandaag de dag BrandSense), ook wel bekend als de Sense Storm®, is bij velen al bekend. Het vervolg hierop om op een unieke manier tot een eenduidige gebiedsbeleving te komen is vooralsnog in kleine kring bekend.

Door de aanstaande workshop ‘Van citymarketing naar gebiedsbelevingnieuwe kijk op wijken’ op 7 februari 2012 wordt deze informatie beschikbaar gemaakt.

Benieuwd geraakt?
Meld je dan nu aan via: www.gebiedsbeleving.nl.